torsdag, mars 18, 2010

Säsongen över och kvaldax

Då är säsongen över för oss i LIBK och vi tar ett litet uppehåll innan det blir dax att dra igång försäsongen. Det som händer nu är att det jobbas hårt för att göra klart vilken ledarstab som ska stå i båset kommande säsong vilket jag hoppas kunna skriva mer om framöver. Och så är det dax för silly season som också drar igång vilket jag själv gillar att läsa eller höra om så har ni något silly att komma med är det bara att lägga in en komentar =)

Det börjar bli dax för två kval som kommer bli roligt att följa framöver och då tänker jag på våra herrar som kommer kvala för en plats till SSL och det gäller IBF Linköping´s damer som kvalar för en plats i div1. När det gäller herrarna hoppas jag och tror att det är deras tur att nu ta steget upp i SSL för visst behöver östergötlan ett lag i högsta serien! Imorgon börjar kvalet hemma mot Tyresö som har som mål att kvala sig kvar i SSL ,jag tippar 5-2 till LIBK.
IBF´s damer kommer kvala för att ta en plats i div1 nästa säsong vilket kommer bli tufft för dom men jag hoppas att dom kommer att lyckas! Det är Farsta och Östra som det ska krigas emot där jag vet att Östra har ett riktigt bra lag och har ett visst favoritskap i denna kvalgrupp. Men om Martin höjer tjejerna ett snäpp till i kvalet så kan det gå vägen för kval är kval.

Lycka till!

3 kommentarer:

Anna sa...

Tack! Vi behöver all lycka vi kan få :)

Vi möter dock Farsta och inte Fröjered :)

Nille sa...

Satt och läste om alla kval lag så hade jag fröjered i huvudet....När man jobbar natt så blir det lite rörigt ibland... =) Lycka till i kvalet!

Rhöös sa...

Vi ska göra vårt bästa! Och det ska bli jäkligt roligt :)

Också intressant hur det går i första matchen i helgen mellan Farsta och Östra!