måndag, mars 29, 2010

Förlust för IBF i kvalet....


IBF Linköping förlorade sin första kvalmatch till div1 mot Farsta IBK hemma i sporthallen. Matchen slutade 3-7 där jag tycker att IBF gjorde en hyfsat bra första period som man ändå förlorade med 2-3. IBF verkade lite nervösa under matchens gång där Johanna Karlsson i målet höll kvar laget i matchen i två perioder. Men i den tredje höjde Farsta tempot ett snäpp och gick enkelt ifrån och vann matchen. Bäst i IBF för dagen var Moa Ericsson med sina 3 ass och sen måsta jag plussa Johanna Westling som jag också tyckte var bra. Men IBF saknade Susanne Gustavsson i denna match där hon kunde ändrat matchbilden en aning..... I nästa match väntar Östra borta och där måste IBF vinna med 5 bollar för att ta steget upp i div1 vilket jag tror blir mycket tufft men jag håller tummarna!!!
Nu när silly season drar igång så får ni gärna maila mig på nillelana@gmail.com om ni har några klara övergångar eller rykten som ni vill att jag ska lägga upp på bloggen.

Inga kommentarer: