måndag, oktober 10, 2011

VINST BORTA MOT TÄBY!

I den 3:e omgången av serien gick denna bussresa mot stockholm för match mot Täby. Vi kommer fram i god tid och är tokladdade att ta oss an våra motståndare på deras svårspelade parkett. Vi har haft problem på detta golv föregående möten och för förbereda på att halka omkring under 60 min. Vi gör en hyfsat bra första period där det känns som att vi har god koll på matchen men trots det slutar första perioden 2-1 till hemmalaget. I den andra kliver vi ut och spelar ett tuffare spel och skaper en hel del bra chanser mot en bra spelande målvakt i Täby, känndes lite som att vi skulle kunna stängt matchen med alla chanser. Men vi vinner perioden med 2-1 och det stod totalt 3-3 efter andra. I den tredje tycker jag visar upp att vi är ett bättre och vassare lag när vi kliver upp till 5-3 efter 13min men då slarvar vi i onödan och släpper två bakåt och gör det onödigt spännade när vi kunde spikat matchen istället.....Men dagens bästa målskytt avgör matchen med sitt för dagen 3:e mål vilket betyder 6-5 och vinst för oss.
Vi vinner en match vi borde stängt tidigare i mitt tycke men visst Täby är svårspelade på sitt parkettgolv där fler lag kommer få kämpa hårt. Bäst för dagen i vårt lag var Sara Bergström, Sofia Haglund, Emma Stenborg vill också ge ett extra plus till Charlie Åström som gjorde en bra match.

Tänkte skriva lite om div2 östergötland under veckan om hur jag tror den kommer att sluta.

Inga kommentarer: