onsdag, oktober 12, 2011

DIV 2 ÖSTERGÖTLAND

Då var det dax att slänga in mitt tips om hur damernas div2 kommer att sluta. mitt tips blir så här.

1. Solfjäderstaden IBK
Det blir fjädern som tar det denna säsong och tar kvalplatsen till div med minsta marginal. Man har fått in några riktigt fina nyförvärv som Karro Holm från Mjölby, Hanna Junland, Emma Rosth, Anna Duseng, Emelie Rouhonen och Jessika Ivarsson från Linköping. Det är 5 spelare med rutin från div1 vilket kommer göra mycket nytta i fjädern. Frågetecknet blir målvaktssidan som inte ser lika vass ut, håller inte den så tar IBF Linköping  denna plats.

2.IBF Linköping
Ibf har kanske ett bättre lag rent defensivt en fjädern vilket kan göra skillnaden om 1:a och 2:a plats i serien. Man har nya spelare med div1 rutin i Rosa Nilsson och Terese Klingstedt som är två mycket bollskickliga spelare. Sedan har man fått till baka Susanne Gustavsson som nu kör förfullt och där har vi nog seriens bästa spelare som kan gå in och vinna viktiga matcher åt  sitt lag.

3. Åby Oilers
Talangfulla åby som jag väntat på att ta ett steg till tar denna plats då man inte har ett tillräckligt starkt lag för att kriga med dom övregiganterna. Men man har två spelare jag gillar i Maria Bergström och Jenny Bagge som kommer göra mycket poäng för sitt lag.

4.Boxholm
Man har några nya tjejer från mjölby som kliver in och höjer laget ett snäpp till i ett annars ungt och talangfullt lag. Ronja Hektor blir lagets stöttepelare denna säsongen efter en utflyckt till Östra/mjälby underförra säsongen.

5.Linköping FBC
Ett mycket ungt och kanske det mest talanfulla laget i denna serie. Med den orutin man har som blir det mycket kämpa matcher under början av säsongen då det är den första på seniornivå. Finns många bra spelare i detta lag som kommer att ta ytterligare ett stegframåt ju längre säsongen går. En 5:e plats är mitt tips men man kan ta den 4:e......

6.IBF Antvarden
Ett lag jag inte har så mycket koll på mer än att dom inte kommer hamna högre upp en så här.

7.IBK Åtvidaberg
Ett lag med många ungaspelare som kommer få ta detta år genom att se och lära innan det bär frukt och man kan slåss om en högre plats i tabellen.

8.BK Vingen
Har ingen som helst koll på detta lag....

9.Linköpings Universitets AIF IBK
Ett nytt lag med få spelare som kommer få det mycket tufft denna säsong. Har sett detta lag och inget annat säger mig mer än att man hamnar sist i tabellen under sitt debutår.

Vad jag tror så slutar det så här men då krävs det att fjäderns målvakter håller under denna säsong för där är IBF bättre. Ja det kommer nog inte avgöras förs 12feb då IBF och fjädern möts i sin andra match som kommer vara grymt viktig. Jag har föregående år tipat vem som tar hem poängligan i serien och denna säsong blir det svårt men jag tror det slutar så här.

1. Karro Holm
2.Rosa Nilsson
3.Rebecca Bagge.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vingen har fått 5 duktiga tjejer från KFUM Norrköping, så räkna med att dom tar högre än en 8:e plats...

Nille sa...

Då får vingen lite extra tändvätska i och med mitt tips ;)

Anonym sa...

"Fjädern" har nu fått tillbaka en av sina duktika målvakter. Där kan det bli en svår nöt att knäcka!