måndag, januari 10, 2011

En helg utan innebandy?

Vi hade speledigt i helgen och var själv inställd på en innebandy fri helg. Men icke sa nicke i fredags tog jag mig till Ljungsbro sporthall och såg två perioder mellan Bergs IK och Åby ungdom i herr 2:an. Berg var det klart bättre laget i första perioden med Kim Sundin och Jimmy Sandblom i spetsen som var dom bästa i Berg. Den andra perioden var det tvärtom då visade Åby med några spelare från sitt div1 lag inlånade att dom var att räkna med dom genom ett antal lätta skott från långt håll..... Den 3:e perioden som jag inte såg har jag hört att det var Berg som var det bättre laget men trots två bra perioder van Åby med 8-7.
I lördag blev det till att spela korpcup i collegium som slutade med 3 förluster i dom 3 matcher vi spelade men kul var det i alla fall =)
Igår så blev det till att se SSL matchen där våra herrar mötte Balrog i en viktigt match då båda lagen håller till på den nedre halva av tabellen. Det blev ingen höjdar match där målen inte trillade in förs i den 3:e perioden vilket tillslut blev en 2-0 vinst för våra herrar. Riktigt kul att se Johan Nilsson hålla nollan i SSL vilket inte självaste Niclas "Hulken" Olofsson inte lyckades med under sin karriär.

Så var min innebandy fria helg....

Inga kommentarer: