torsdag, oktober 08, 2009

Unga talangfulla Åby gav mig en näsbränna....

Tippade vinst med 3-4 för bortalaget Kfum Norrköping mot Åby i gårdagens dam 2:a match.... Kanske har Åby laget läst min blogg? och passade på att ge mig en rejäl näsbränna genom att slå tillbaka Kfum med klara 6-3. Och kanske är det så att Maria Bergström i Åby läst bloggen och tänker blanda sig i poängligan? Vem vet? Men 2 baljor och 1 ass från hennes klubba igår så tyder det på att hon ska vara med i toppen.....bara att vänta och se. Så 2 raka vinster av Åby är bra och mot Anvarden i nästa omgång kommer nr 3.....eller?
I Kfum är det som jag tippat att Zettersröm kommer göra en hel del poäng från sin backplats under säsongen och i går blev det 2 nya så 5 poäng på 2 matcher är bra. Men var är Gustavsson som jag tippat är tungan på vågen i Kfum? Att hon saknas kan vi konstatera....

2 kommentarer:

Rosten sa...

Hmm, du nämnde inget om hur jag tippade...;), du torska (som vanligt).

Anonym sa...

underskattning från KFUM Norrköping??
Man åker ej till Åby med enbart två femmor.
Glöm ej vad man gjorde hemma emot KFUM Norrköping i sista matchen,,,,
Kortast tid mellan tre mål av ett lag

DD: 16 sekunder, Åby IBK mot KFUM Norrköping IBK (090301)