måndag, oktober 19, 2009

Förlust mot nykvarn....

Säger som min kollega att hedersama förluster är något man börjar bli trött på...
Första perioden var jämn där vi hade ett par fina lägen där Ivarsson var närmast med sitt stolpskott. En jämn period som ser ut att sluta mållös men inte denna gång då nykvarn gör 1-0 i slutsekunderna.
Den andra perioden börjar med att nykvarn gör 2-0 efter 5min men vi reducerar till 2-1 genom Rosa 19 sekunder efter. Men med lite flyt gör nykvarn 3-1 13 sekunder efter Rosas mål genom ett skott från halva plan som en skymd Fia inte hinner plocka. Efter 14 min gör nykvarn 4-1 som vi lyckas reducera till 4-2 40 sekunder efter genom att Karro Holm dunkar upp bollen i nättaket.
Den tredje perioden tycker jag är våran helt och hållet och vi reducerar till 4-3 efter 3 min efter ett grymt utkast av Fia som Emma Rosth får friläge på och snyggt sätter den baka nykvarns målvakt. Sedan är skapar vi många bra chanser utan att lyckas få in bollen genom deras köttmur som dom försvarade sig bra med tyvärr....

Vi gör en bra match där den lilla turen inte är med oss riktigt. Så det är bara att kämpa på och ha tålamod! Så nu ser vi fram emot att ta emot surte på hemmaplan på lördag.

Inga kommentarer: