lördag, september 24, 2011

SM medaljer och elitrutin, sist in i damlaget!



Julia Persson Sidklev, som senast i våras tog SM silver med IKSU ansluter till Linköping efter att ha avslutat sina studier på Riksinnebandygymnasiet.

–Julia är en spelare som trots sin unga ålder, besitter mycket rutin och är en härlig spelare att ha med i gruppen, både utanför och på planen, säger Marcus Grapne, sportchef i damgruppen för Linköping Innebandy.
Julia valde Linköping, trots att det funnits andra intresserade klubbar: - Jag var nere i Linköping i somras och då kändes valet ganska självklart. Det fanns utmaning innebandymässigt och välbehövligt med en nystart samt att jag fick ett väldigt gott intryck av klubben och laget. Det var också ett självklart val på det personliga planet då det är närmare hem till Stockholm och så finns chansen att plugga vidare!
Julia har funnits med laget sedan augusti och med sin bollsäkerhet och styrka så kommer hon tillföra en ny dimension i det offensiva spelet.
- Min främsta egenskap är mitt spelsinne och den rutin jag fått genom RIG och elitserien
- Det känns härligt att få en kompetent spelare som vi kommer få mycket nytta av i årets serie, nu laddar vi inför premiären, avslutar Marcus Grapne.

Inga kommentarer: