måndag, december 20, 2010

Vinst mot Hagfors!

I lördags spelade vi hemma mot unga Hagfors i sporthallen innan herrarna spelade mot Dalen.
Innan matchen kom en av Hagfors ledare fram och pratade med mig om att dom hade krassliga spelare med sig som inte var riktigt i 100% spelskick men att dom skulle göra vad dom kunde för att genomföra matchen på bästa tänkbara sätt... Vet inte varför han ville ge mig den infon? kanske för att vi skulle underskatta dom vad vet jag? Eller att dom skulle ev kunna skylla bort förlusten? Trots allt detta så spelar både vi och dom en riktigt bra första period där dom försöker pressa på oss som vi reder ut bra. Hagfors tar ledningen tidigt med 0-1 efter 3min men som sagt så känns det inte oroligt då vi spelar bra och det tar tid till kvitteringen som Cissi petar in efter 17min. Paus och 1-1 vilket är helt ok. I den andra perioden flyttar vi upp laget och gör det riktigt bra och vi skapar en hel del vassa chanser som deras keeper får göra många fina räddningar vilket räddar dom kvar i matchen för den andra perioden är våran klart bästa för säsongen! I den tredje fortsätter vi spela grymt bra och gör 2-1 efter 1min genom Rosén och sedan gör Jojjo 3-1 efter 2min. Vi fortsätter trumma på och får utdelning när Ia gör 4-1 efter 9min och 5-1 efter 15min. Men dom sista 5min är en historia för sig....vi slappnar av och tror att matchen är slut..men icke sa nicke Hagfor gör 3mål på 3min och det nerverna börjar spela ett spratt....Men vi lyckas hålla undan och vinner matchen med 5-4. Bäst på plan för oss var Sara Wiman (foto) , plus också till Sara.B ,Rosén ,Ia och Jojjo.
Trots denna veckas sjukperiod så klarar vi att ta 3poäng vilket känns skönt! Och då spelar det ingen roll om vi vunnit med 5-1 eller 5-4. Nu går vi till uppehåll som seriefemma vilket vilket är efter våran plan =)

1 kommentar:

Anonym sa...

Lite typiskt div 3 o skylla på div saker som att vi har många borta osv, man matchar alltid starkast möjliga, något annat e pinsamt...