torsdag, oktober 28, 2010

Dam 2:an.....

Då var det dax att skriva lite om dam 2:an i östergötland. Mitt tipps som jag gjorde hur serien skulle sluta har ju inte stämt det minsta.... Fjädern och IBF är med i toppen men Åby som jag tippat som segrare har redan halkat efter med 5 poäng som kommer bli tufft för dom att ta ikapp. Mjölby som jag tippat i botten striden ligger i toppen vilket beror på Karro Holm som valade att kliva ner till sin moderklubb från miit lag LIBK. Och visst har hon gjort det bra med sina 10mål på 5 matcher men hon är för bra för att spela i div2. Linköping ungdom ligger sist just nu som jag tippat som 4:a i serien. Såg dom när dom spelade mot IBF där det var nära en vinst som tillslut vart en förlust i sudden. Vad har hänt på spelarfronten i föreningarna.... I LIBK Ungdom har det tillkommit några nya spelare bla Rebecca Orrebring med div1 rutin som kommer göra stor nytta för laget. Men fick också i Maja Rehn som nu är uppflyttad till div1 laget. Ronja Hector som sökte lyckan i div1 laget Östra är tillbaka i östergötland där Mjölby jobbar på att lösa henne från Jönköpingslaget där det sägs handla om en slant som inte Mjölby vill hosta upp. Löses detta så lär Mjölby bli att räkna med i slutstriden om en kvalplats till div1.
IBF har fått tillbaka Susanne Palmefors fd Gustavsson till sitt lag vilket måste kännas bra för Martin & co. Det är en spelare som kommer betyda mycket för IBF om dom ska hänga på i toppen eller inte för enligt mig är hon en av dom klart bästa spelarna i östergötland och som borde spela högre upp i seriesystement.

Inga kommentarer: