lördag, september 11, 2010

Plats nr 1 & 2....

Då var det dax att presentera vilka som enligt mitt tips kommer 1:a resp 2:a i dam 2:an i östergötland....

1. Åby IBK

Seriens mest talangfulla lag har växt och blivit en storlek större till kommande säsong. Med den talang laget besitter så tror jag att dom kommer dra det längsta stråt denna säsong och ta hem seriesegern. Men det blir en tuff uppgift för dom unga tjejerna vilket kan sätta käppar i hjulen men jag tror dom klarar av det kommande säsong. Och stämmer ryktet att en div1 spelare är på ingång så blir laget riktigt starkt! Interna poängligan vinns av Maria Bergström.




2. IBF Linköping

IFB vann serien på målskillnad förra säsongen mot KFUM Norrköping och var sedan utan chans i kvalet till div tyvärr. Kommande säsong är mitt tips att det blir en 2:a plats med sitt rutinerade lag. Men spelar man dom spelare man har i truppen idag i alla matcher kan det mycket väl bli så att IBF tar 1:a platsen. Man har spelare som Malin Yngvesson, Susanne Palmefors, Anna Rhöös och Anna Hårte Engvall och vi ska inte glöma målvakten Johanna Karlsson. Som sagt det gäller att dom rutinerade tjejerna håller sig hela och spelar så kan mitt tips gå åt skogen. Interna poängligan vinns av Malin Yngvesson

2 kommentarer:

Rosten sa...

Anna Rhöös säger att hon ska försöka hålla sig från att spela denna säsong...

Anonym sa...

Camilla Pettersson var med i matchen i igår emellan åby o KFUM.