söndag, april 03, 2011

KVALMISSARNA....


  • Idag avgjordes kvalen för att ta sig en divsion högre upp när det gäller div 1 och elitserien. Själv tag jag plats på läktaren i Motala för att sen matchen mellan Solfjäderstaden mot Hovshaga som spelade om en plats i nästa års div1. Det märktes att det var mycket som stod på spel efter att den första matchen som slutade 2-2 då båda lagen var märkbart nervösa. Jag tyckte att Hovshaga inte var riktigt med i närkamperna där Fjädern smällde på riktigt bra men taktiskt var Hovshaga vassare. Genom att backa hem mot ett Fjädern som är ett bra kontringslag så blev det en vinstlott för det blev problem för Motalalaget att komma framåt i banan och detta ledde till att Hovshaga vann matchen med 4-2 och det var en rättvis seger. Jag tycker att detta var mycket tråkigt då jag ville ha upp Fjädern i div1 för att öka intresset för daminnebandyn i östergötland och vi hade fått spela två kanon derbyn.....men det är bara att bryta ihop och komma igen!!



  • Den andra kvalmatchen var i elitkvalet där jag hoppades på Göte och hans Telge att dom skulle lyckas ta klivet upp. Man gjorde det som behövdes genom att vinna borta mot Övik med 8-5 medans Jönköping gjorde det som man var tvungen till att vinna hemma mot Sala med 5-3. Så det är bara att bryta ihop och komma igen!!!!



  • Ser nu ifram emot att få nöjet att läsa MG´s blogg framöver vilket kommer att bli en höjdare!!

Inga kommentarer: