torsdag, augusti 26, 2010

Ska bli riktigt kul!

Det ska bli riktigt kul säsongen som kommer då vi får möta lite nya lag. Kanske blir det ytterligare ett nytt lag då Farsta fått chansen att ta över västerås plas i serien. Hoppas dom tackar ja så vi fyller ut serien till fullo. Jag tänker inte tippa våran serie hur det ska gå, där emot fundrar jag på att tippa div2 dam om hur jag tror den kommer att sluta.....ja jag börjar väl direkt med plats nummer 7-8



7.Boxholm

Boxholm som förra säsongen slutade 7:a kommer få den platsen även kommande säsong. Man har tappat en av östergötlands stora talanger i Ronja Hektor som tagit klivet upp i div1. Hon kommer spela för jönköpingslaget Östra och kommer saknas enormt mycket i boxholm. Men jag tror att det kommer vara så att fler selare kommer få ta ansvar nu efter Ronja och att det slutar med en 7:e plats igen. Interna poängligan vinner Nadine Ax





8. Finspång IBK


Förra säsongen slutade FIBK på en 6:e plats vilket var riktigt bra. Men denna säsong blir det tuffare då lagets stora talang Ebba Alvestrand flytta till Örebro(tror jag det var?) för studier och då blir det lite tomt bakåt. Om FIBK ska trotsa mitt tips om en 8:e plats så gäller det för Malin Bengtsson och Elin Karlsson att dom öser in poäng. Interna Poängligan vinner Malin Bengtsson.

Inga kommentarer: