tisdag, maj 25, 2010

KAIS Mora rustar för guld!

KAIS Mora rustar för att ta guld kommande säsong. Först värvar man landslagsstjärnan Sara Kristoffersson från Falun som kommer bli en grym tillgång och sedan meddelar man att man värvat Iksu´s stjärna Anna Wijk. Att KAIS sattsar på att ta hem guldet kommande säsong är det nog ingen som tvivlar på.

Balrogs damlag lades ner och har nu flyttat över till Djurgården där truppen börjar formas. Idags läget är dom endast 13 spelare vilket är lite tunnt men jag hoppas att dom blir lite fler så dom inte hamnar i samma sitts som tidigare år. För visst är det så att dom behöver en trupp på 20 spelare om dom ska göra en bra säsong vilket jag tror dom kommer göra om dom får ihop laget.

Läste också att Finspång och IBF Norrköping gör en gemensam satsning på dam och herrsidan och att målet är att nå superligan år 2014. Själv tycker jag det är tufft att gå ut med att säga att man ska spela i superligan 2014....tycker det är bättre att man försöker få igång all organisation först innan man sätter ett mål. För visst tror jag det kommer bli tufft för föreningarna att mer eller mindre gå ihop... Sedan tycker jag att ett lag som Åby håller sig utanför till en början då dom har byggt upp sitt herr och dam långsiktigt vilket jag tycker vore dumt att rasera...

Inga kommentarer: