torsdag, maj 14, 2009

Mycket skrivande....

Det händer mycket i bloggarna runt detta att Bergs IKs damlag kommer spela under Linköpings IBKs färger kommande säsong.

Vill citera min vän Göte:
Jag har en stor framruta och en liten backspegel när jag kör bil och så fungerar min syn på innebandyn också. Gammalt groll och sandlådementalitet har jag svårt för. Vi har under den "osäkra period" som varit nu under våren haft öppna träningar för de tjejer som haft div 1 som mål inför nästa säsong. Våra direkta värvningar till truppen är få. Som du säkert förstår så har vårt agerande i frågan Berg-Linköping varit mycket begränsad under förhandlingsperioden. Ett första steg som Niclas och jag ska ta är givetvis att prata med de som tränat Linköping under föregående säsong för att få deras syn på det hela. Vad som sen detta möte kan leda till får framtiden utvisa.

Så hoppa över allt med att skriva massa negativt hit och dit för det leder ingen vart ändå. Hoppas verkligen att alla ser detta som en kanon chans för östergötland att verkligen få ett topp lag på damsidan vilket detta län behöver!

Inga kommentarer: